Urheiluhieronta

Urheiluhierontaa sekä lihashuoltoa tuki- ja liikuntaelimistö huomioiden

Urheiluhieronta

Urheiluhieronnalla pyritään parantamaan pehmytkudosvaurioita ja lievittäämään ylirasitustilojen ja lihasjännityksen aiheuttamaa kipua. Urheiluhieronta soveltuu erilaisiin tuki- ja liikuntaelimiston kipu- ja jännitystiloihin.

Hoidon tavoitteena on mm. vammojen ennalta ehkäisy, harjoittelusta palautuminen, suorituskyvyn lisääminen ja yleinen rentoutuminen. Hieronta soveltuu kaikille hyötyliikkujasta kilpaurheilijaa. Hoito suunnitellaan yksilöllisesti asiakkaan tarpeiden ja oireiden mukaan.

Hieronnan avulla pyritään laukaisemaan ylirasituksesta johtuvia jännitystiloja hermokudoksen välityksellä tapahtuvan tietoisen rentoutumisen kautta. Tietyillä hierontaotteilla on lihaskudosta venyttävä vaikutus joka vähentää lihastonusta eli kireyttä. Hieronta soveltuu myös arpien käsittelyyn, jotka voivat aiheuttaa poikkeavia mekaanisia ongelmia mm. nivelten liikkuvuudessa. Nivelmobilisaatiotekniikoilla lisätään nivelten liikkuvuutta ja lievitetään niveleen kohdistuvaa kipua.
Hieronta on kokonaisvaltainen ja tehokas hoitomuoto joka vaikuttaa kehon fyysiseen sekä psyykkiseen hyvinvointiin.

Ensimmäisen käsittely vaatii haastattelun ja ongelma-alueen perusteelliisen tutkimisen. Huomioi aikaa varatessa alueen laajuus.
Hieronnalla on useita vaikutuksia koko elimistön toimintaan. Käsittely lisää kudosten verenkiertoa ja tehostaa heikentynyttä nestekiertoa vähentäen turvotusta, sillä mekaaninen käsittely  lisää kudosnesteen poistumista laskimoverenkiertoon. Heikentynyt nestekierto voi aiheutua lihasten ja lihastenkalvojen kireydestä, tapaturmista, tulehdussairauksista tai leikkauksista.

Urheiluhieronta hinnasto

30min urheiluhieronta 40,00€