Fysioterapia

Laadukasta tuki- ja liikuntaelin fysioterapiaa

Fysioterapia

Fysioterapian keskeisimpänä tavoitteena on ylläpitää ja parantaa ihmisten hyvinvointia ja toimintakykyä. Kuormittavat työ- tai vapaa-ajan asennot aiheuttavat kiputiloja, jotka usein häiritsevät toiminta- ja työkykyä olennaisesti. Yleisimpiä syitä joiden vuoksi asiakas hakeutuu fysioterapiaan, ovat selän alueen ongelmat ja kiputilat, eri nivelten kivut tai paikalliset ylirasituksesta tai virheasennoista johtuvat toiminnalliset ongelmat.

Tuki- ja liikuntaelin fysioterapiassa pyritään selvittämään ongelman tai oireen taustalla oleva syy. Fysioterapian avulla pyritään lievittämään jo syntyneitä oireita, kuten kipua, niveleen kohdistuvia rajoituksia tai lihaskireyksiä.

Fysioterapian keskeisin tavoite on toimintakyvyn palauttaminen ja parantaminen. Fysioterapialla voidaan nopeuttaa ortopedisesta leikkauksesta kuntoutumista ja palautumisesta normaaliin arkeen ja työelämään.

Fysioterapiassa hyödynnetään erilaisia manuaalisia tekniikoita kuten nivelmobilisaatio, faskia eli lihaskalvomanipulaatio tai pehmytkudoskäsittely. Manuaaalisen hoidon lisäksi terapeuttinen harjoittelu on eritäin tärkeä osa fysioterapiaa ja asiakkaan kuntoutumista. Hoidon tueksi asiakas saa erilaisia liikkuvuus ja liikehallintaharjoitteita, joiden tehtävänä on edesauttaa mahdollisten virheasentojen korjaamista ja ennalta ehkäistä oireen tai ongelman uusiutumista.

Fysioterapeutti on terveydenhuollon laillistettu ammattihenkilö, joka on suorittanut 3,5 vuotta kestävän fysioterapeutin ammattikorkeakoulututkinnon.

Fysioterapiaan voi tulla lääkärin lähetteellä tai ilman. Lähetteellä voit hakea hoidosta KELA korvausta.

Fysioterapia hinnasto:

45min fysioterapia 65,00€